vrijdag 27 november 2009

Making money (1)

Afgelopen week kreeg ik een mailtje van een vriend uit Engeland, waarin een wel heel speciale manier van geld verdienen wordt gedemonstreerd. Niet de inmiddels bekende frauduleuze praktijken van ‘Nigeriaanse of Russische barristers’ die de erfenis van een rijke oliemagnaat eerlijk willen verdelen, maar daar eerst een klein voorschot voor willen ontvangen. Ook gaat het niet om de valse MicroWord Lottery – pas op, het lijkt alsof Microsoft hier iets mee van doen heeft; niets is minder waar.

Het zal de persoon om wie het gaat, waarschijnlijk geen stuiver, of in dit geval penny, hebben opgeleverd, behalve dan eeuwige roem en misschien vermelding in Britse boeken over humor.

De brief schijnt echt verstuurd te zijn aan David Miliband, voormalig Secretary of State for Environment, Food and Rural Affairs en de huidige Britse minister van Buitenlandse Zaken, en begint aldus:

Dear Secretary of State,
My friend, who is in farming at the moment, recently received a cheque for £3,000 from the Rural Payments Agency for not rearing pigs... I would now like to join the "not rearing pigs" business.


Waarna hij enkele vragen stelt over het niet fokken van welke soort varkens het meest oplevert en of het niet fokken van 5.000 varkens meer oplevert dan het niet fokken van 2.500. In dat geval zou hij graag over willen gaan tot het niet fokken van 40.000 varkens.

De briefschrijver gaat nog wat verder. Naast het niet fokken van varkens komt hij misschien ook in aanmerking voor subsidie voor het niet gebruiken van kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen. Ook heeft hij wel belangstelling voor het niet fokken van vleeskoeien – of melkkoeien, als dat het ministerie beter uitkomt.

Als klap op de vuurpijl vraagt hij ook nog of hij gezien het feit dat hij allerlei dingen niet doet, in aanmerking komt voor een werkloosheidsuitkering. In ruil daarvoor wil hij ook nog wel op de labourpartij van David Miliband stemmen.

Ik heb zelf ook nog enkele plannen op de rol staan. Het niet maaien van het gras lijkt me een duidelijke reden voor subsidie. Het niet rijden met de auto is uiteraard al beproefd, maar geldt in mijn geval in ieder geval in ruime mate. Ook voor een subsidie voor het niet maken van lawaai na elf uur ’s avonds kom ik in aanmerking. Voorts wil ik kinderbijslag voor het niet hebben van kinderen, ik wil m’n collegegeld terug omdat ik niet meer voor de klas sta en dus geen kinderen mishandel en voor het niet lid zijn van een criminele organisatie moet ook ruim gedokt worden. Voorts vloek ik bijna nooit en wassen we thuis op maximaal 30 graden.

Mocht je interesse hebben in de volledige Engelstalige versie van de brief, reageer en ik zend je een kopie. Uiteraard wordt een kleine bijdrage voor het niet versturen ook gewaardeerd.
Gironummer 40 55 143, t.n.v. Joost Walter.

http://www.varkensenzo.nl/NL/index.php?file_id=70

1 opmerking:

  1. Ik had kunnen opteren voor het niet lezen van dit stukje. Nu loop ik dus een geldelijke beloning mis, maar ik krijg die grijns toch niet van mijn gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen