zaterdag 21 november 2009

Een nieuw initiatief (deel 2)

Het opzetten van een weblog is eenvoudig, maar het zinvol vullen van een weblog is een stuk minder simpel. Er wordt al meer dan genoeg hersenloos heen en weer gekwaakt op het internet, dus wat voor een wezenlijke bijdrage kan ik leveren? En hoe lang houd ik het bijhouden van een weblog vol, zonder daar uiteindelijk ook de nutteloosheid van in te zien? Het is natuurlijk aardig als mensen die ik ken een beetje op de hoogte blijven van mijn reilen en zeilen, maar het aantrekkelijk is er gauw af, als ik niets wezenlijks heb te melden.


Een onderwerp dus.
Een rubriek in De Volkskrant bracht me op een idee. Naast de dagelijkse sudoku staat een klein kadertje met een kort omschreven tip voor een interessante website of weblog. Afgelopen dinsdag (17 november) bijvoorbeeld: http://www.top50vandejarennul.nl/ een website waar je mag meedenken over trends, voorwerpen en personen die bepalend zijn geweest in het afgelopen decennium. Een aardig initiatief, dat vast en zeker reacties zal uitlokken.

Mijn voornemen:
Elke dag (of in ieder geval zo vaak mogelijk) een website melden die de moeite van het bezoeken waard is. Volkomen subjectief, maar ik schaam me niet voor m'n mening en m'n smaak. Alles kan aan bod komen: kunst en cultuur, muziek, film, humor, onderwijs en wetenschap, politiek, literatuur, culinaire wetenswaardigheden. Suggesties en reacties zijn uiteraard welkom. Hoe breder het aanbod, hoe meer mensen ervan mee kunnen genieten.

Naast het uitvoeren van dit voornemen wil ik ook regelmatig iets persoonlijks toevoegen aan dit blog: een foto, een anekdote, een verhaal, een ervaring die de moeite om te delen waard is.
Nummer 1: Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik een groot bewonderaar van de muziek van Frank Zappa ben. Ik heb erg genoten van het volgende geweldig grappige filmpje op YouTube: een 22-jarige Frank Zappa speelt 'fiets': http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=en-GB&v=8e3I0iagWXU

Veel plezier ermee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten